Van den Brom: "Dat heeft in totaal zo'n vijf minuten geduurd"

"Ik zei aan het begin dat ik vandaag vooral zou observeren. Dat heeft in totaal zo'n vijf minuten geduurd", grapt hij op de persconferentie, opgetekend door 1Twente. "We hebben veel kwaliteit in de selectie. Het prettige is dat de transferperiode voorbij is, waardoor ik precies weet welke groep er voor me staat en ook bij de club blijft."

Van den Brom heeft duidelijke ambities bij FC Twente. "We gaan kijken hoe ver we kunnen komen. De ambitie blijft een Europese plek", aldus de oefenmeester, die vrijdagavond begint met een uitwedstrijd tegen Sparta Rotterdam. De ervaren trainer hoopt dan het startschot te geven om FC Twente weer terug te brengen naar de subtop.

"Ik ben met de volle overtuiging ingestapt om hier met zijn alles succesvol te worden", tekent RTV Oost op uit de mond van Van den Brom. "Ik heb vertrouwen in de spelersgroep. Er moet zeker wat gebeuren, maar anders zat ik hier ook niet. Als alles goed was gegaan dan was de club gewoon verder gegaan met Joseph (Oosting, red.). De grote uitdaging is om met de mensen om mij heen het elftal en de club weer terug op de kaart te zetten, daar waar het hoort. Daar zijn we sinds vanmorgen mee begonnen."

Lees meer:
0 reacties