Van den Brom kende hectische periode: "Maar deze week was geweldig"

John van den Brom met een grote lach
John van den Brom met een grote lach Foto: © Pro Shots

John van den Brom kende de afgelopen maanden een turbulente periode. De trainer werd ontslagen bij Vitesse, stond even op het punt om coach te worden bij ADO, maar belandde uiteindelijk recent bij FC Twente. De 58-jarige Van den Brom omschrijft de afgelopen periode als hectisch.

"Maar dat ben je ook heel snel weer vergeten op het moment dat je als trainer/coach weer op het veld staat", zegt Van den Brom tegen ESPN. "Natuurlijk: als je in de auto zit, denk je er wel aan, dat zeg ik heel eerlijk. Soms moeten dingen samenvallen. Dit is voor mij echt een geweldig moment geweest, deze week, om bij een mooie club met een fantastische achterban mijn job te doen. Je kunt denken: hoe was het gelopen, als... Dat is hetzelfde als: als Twente altijd zo gespeeld had, was ik hier ook niet. Zo moet je het ook zien en dat besef ik echt wel."

Van den Brom is ook blij dat hij zijn eerste wedstrijd bij FC Twente met 1-5 wist te winnen. "Waar je naar op zoek bent als trainer, is een 'referentiematch', zoals ze in België zeggen. Je kunt altijd wel zeggen: 'Jongens, jullie kunnen goed voetballen, ik heb ontzettend veel vertrouwen.' We hebben daar ook aandacht aan gegeven in de training en hebben wat accenten gelegd in hoe we het willen. Dat hebben ze zó goed gedaan", aldus Van den Brom.

Lees meer:
0 reacties