Van den Brom krijgt kritiek op wissels: "Het is bijna december..."

John van den Brom langs de lijn
John van den Brom langs de lijn Foto: © Pro Shots

FC Twente morste zaterdagavond dure punten op bezoek bij FC Volendam. Na afloop ging het onder meer over de wissels van trainer John van den Brom. Clubwatcher Leon ten Voorde snapt niet dat de oefenmeester het hele middenveld overhoop gooide op het moment dat het nog goed stond.

"Ik ben altijd wat voorzichtig over het wisselbeleid van trainers, omdat je de achtergronden altijd moet kennen. Ik weet uit ervaring dat wisselen soms ook best ingewikkeld kan zijn, maar ik begreep deze wissels ook niet", zegt Ten Voorde bij De Ballen Verstand. "FC Twente had het middenveld in handen. Ze waren echt heer en meester. Thomas van den Belt speelde een prima wedstrijd. Daan Rots deed het prima op tien. Ramiz Zerrouki was de baas op het veld, dus laat het gewoon staan bij een 1-0 voorsprong", adviseert Ten Voorde.

"Het is geen 0-3, hè", vervolgt de journalist van Tubantia, die zag dat Mathias Kjølø werd ingebracht. "Ik denk dat hij een maand of drie niet gespeeld heeft, maar maakte nu zijn eerste minuten. Kjølø is de ultieme teamspeler, dus daar ligt het niet aan. Maar een jongen die drie maanden niet heeft gevoetbald en erin komt, is bezig met zichzelf. Hij wil het goede gevoel en ritme terugvinden. Dat is allemaal logisch, dus dit was niet het moment."

Ten Voorde vond het ook vreemd dat Van den Belt naar de kant werd gehaald. "En je haalt beide vleugelspitsen eraf", doelt hij op Sondre Ørjasæter en Marko Pjaca. "Ørjasæter miste de ene na de andere kans, maar had enorm veel dreiging in zijn spel. En het is nu bijna december, ze kunnen toch wel een keer negentig minuten spelen? Kom eens op. Ik begreep wel dat Sam Lammers erin kwam en trainers wisselen eerder een aanvaller dan een verdediger. Ik snap dus best wel dat je een frisse buitenspeler voor een andere wilt brengen, als je die hebt."

De clubwatcher zag echter teveel wisselingen bij FC Twente, wat het spel niet ten goede kwam. "Je had in de eindfase vijf plekken anders op het middenveld en in de voorhoede dan bij de aftrap. Dat komt de rust in een elftal meestal niet ten goede. Ik begreep de uitleg van Van den Brom wel, dat hij frisheid wilde brengen en Van den Belt had al een gele kaart. Alleen ik had het niet gedaan, ik had het middenveld gewoon laten staan."

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties