Van den Brom moet 't óók zonder Hilgers stellen: "Duidelijke keuze"

Mees Hilgers op het trainingsveld bij FC Twente
Mees Hilgers op het trainingsveld bij FC Twente Foto: © Pro Shots

John van den Brom kan voorlopig geen beroep doen op Mees Hilgers. De verdediger lijkt niet voor FC Twente uit te gaan komen, zolang hij zijn contract bij de club niet verlengd heeft. De trainer werd direct gevraagd naar de beschikbaarheid van Hilgers, en moest antwoorden dat de Indonesisch international voorlopig niet opgesteld mag worden.

"Nee, op dit moment niet", is Van den Brom stellig in gesprek met ESPN. "Intern hebben wij daar goede afspraken over gemaakt. Op het moment dat ik van Streuer hoor dat ik hem op kan stellen, is het voor mij een extra optie."

Streuer zelf geeft ook uitleg over de situatie. "We zijn in gesprek. De situatie met Hilgers was duidelijk. Hij wilde vertrekken en we hebben gezegd, van tevoren, dat we niet wachten tot hij weg is. We wilden twee centrale verdedigers halen en dat is gebeurd met Pröpper en Lemkin. Hilgers is er nog steeds. We zijn nu in gesprek met hem. Hopen dat er snel duidelijkheid is."

Waarom kan hij eigenlijk niet spelen? Hij heeft een aflopend contract. Wij willen niet dat spelers waarin wij in geïnvesteerd hebben tekort doen door ze niet te laten spelen, terwijl we een speler met een aflopend contract die weg wil, wel laten spelen."

"Dat is een duidelijke keuze en dat is ook met de spelers gecommuniceerd", weet Streuer. "Dat is de situatie. Maar als hij gaat verlengen, dan kan hij weer spelen. Anders geven wij de voorkeur aan spelers in wie wij geïnvesteerd hebben en die een langer contract hebben."

Lees meer:
0 reacties