Van den Brom positief: "Hoe gek dat ook klinkt als je verliest"

FC Twente verloor zondag in eigen huis met 2-3 van Ajax, ondanks een ijzersterke eerste helft. Trainer John van den Brom baalde vooral van de gemiste kansen én het korte moment van verslapping vlak na rust.
"Ondanks dat je verliest, heb je wel het gevoel dat we een hele goede wedstrijd gespeeld hebben", begon Van den Brom na afloop op de persconferentie. "Zeker de eerste helft was van een heel hoog niveau. Het was geweldig om naar te kijken. Er zat veel voetbal, strijd en diepgang in. Je scoort een goal uit een corner, waar we veel aandacht aan besteden. Het jammerlijke was dat het helaas maar 1-0 was voor rust."
Twente kreeg in het eerste bedrijf kans op kans, maar verzuimde door te drukken. "We wisten dat Ajax ging wisselen en dat dat wat teweeg zou brengen. Maar we moeten ook concluderen dat we Ajax in het zadel hebben geholpen. We hebben een onnodige nederlaag geleden en dat kunnen we onszelf aanrekenen. In zeven minuten geven we de wedstrijd uit handen."
Na de snelle Ajax-goals volgde nog een rake strafschop van Ricky van Wolfswinkel, maar een slotoffensief bleef uit. "Na de 3-1 denk je dat het misschien ook wel een afstraffing kan worden, maar we pakten het toen wel weer op. Iets minder dan de eerste helft, maar het was helaas niet genoeg om nog een resultaat te halen. We hebben de eerste helft zo’n hoog niveau gehaald, maar je hebt er niks aan. Wat mij nog het meest dwarszit, is dat we in tien minuten niet de dingen doen die we daarvoor wel heel erg goed hebben gedaan."
Van den Brom verloor voor het eerst als Twente-trainer, maar zag genoeg aanknopingspunten. "Als je grote delen tegen Ajax dit niveau op de mat mag leggen, dan mag je daar best wel trots op zijn, hoe gek dat ook klinkt als je verliest."

Ten Hag deelt groot compliment uit: "Hij is op-en-top koopman"

Grond Diekman volgende week van FC Twente: "Past bij onze ambities"

'René Hake vertrekt bij Feyenoord; interesse van Engels kampioen'

Eljero Elia had te maken met racisme: "Is me altijd bijgebleven"

Geen FC Twente, wel Portugal voor Weghorst? "Hoor die geruchten"

Hrgovic nieuwe back FC Twente? "Vond het een interessante optie"

Ten Hag over uitgeven Rots-transfergelden: "Een deel zeker, maar..."

'FC Twente zorgt voor grote plottwist en verlengt contract Nijstad'

'FC Twente ziet naast PSV ook Duitse club zich melden voor Nijstad'

'FC Twente haalt Adelgaard binnen: dit is wat de Tukkers betalen'

Oosting terug in Nederland: "Dat spreekt me aan bij deze club"

"FC Twente kan voor Nijstad niet de absolute hoofdprijs vragen"

Ten Voorde geeft transfertip: "In mijn vakantie over nagedacht"

FC Twente/Heracles Academie zwaait 27 spelers uit: Melle Roede weg

VIDEO | Zerrouki tankt zelfvertrouwen voor WK en geeft assist

René Hake per direct weg bij Feyenoord na matig verlopen seizoen

BREAKING | 'FC Twente en GA Eagles akkoord': "Enkele miljoenen"

'Duitse club geïnteresseerd in Nijstad': "Ziet hij niet zitten"

'Younes Taha weg bij FC Twente': "Hij gaat miljoenen opleveren"

Joseph Oosting vindt nieuwe klus en keert terug in de Eredivisie

BREAKING | 'PSV meldt zich met een miljoenenbod bij FC Twente'

'Heracles profiteert van transfer Rots: Dit staat FC Twente af'
Doe mee aan het Twentefans.nl WK 2026-spel en win mooie prijzen!

'FC Twente kan thuisrecht verliezen door regelwijziging KNVB'

'Eredivisie-topclub toont serieuze interesse in Ruud Nijstad'

Gijs Eijsink weet: "Dat hebben scouts FC Twente doorgekregen"

Ten Voorde geeft uitleg over Rots-transfer: "Daar haakte PSV op af"

Wout Weghorst zet vraagtekens: "Daar ben ik het nooit mee eens"

Steijn kent teleurstellend seizoen: "Heeft Van Persie voor gezorgd"

Jans blikt terug: "Er is één enorme uitschieter in mijn carrière"

Jans blikt terug: "Er is één enorme uitschieter in mijn carrière"

Erik ten Hag sluit recorddeal bij FC Twente: "De nieuwe norm"

FC Twente presenteert nieuwe thuisshirt; geïnspireerd op 2009-2010

Heubach en Polak schitteren in videoclip: "Bijna niet te geloven"

Jans blikt terug: "Ik denk dat ik uiteindelijk geslachtofferd ben"

Jans blikt terug: "Dat was FC Twente in die tijd niet gewend"










