Van den Brom reageert: "Ik voel geen druk, maar wel de noodzaak"

John van den Brom voor de microfoon
John van den Brom voor de microfoon Foto: © Pro Shots

FC Twente speelde zaterdagavond met 1-1 gelijk bij FC Volendam, een teleurstellend resultaat. In de slotfase wisselde trainer John van den Brom onder meer Pjaca en Orjasaeter. Verloor Twente daarmee niet alle diepte in het spel?

"Dat vind ik niet," reageert Van den Brom bij RTV Oost. "Kijk eens hoeveel kansen we in de slotfase nog creëren. Jij zegt dat we daarmee diepte verloren, maar Daan Rots heeft diepte, Ricky van Wolfswinkel heeft diepte. Diepte komt bij ons ook vaak vanuit het middenveld en de zijkanten. We praten hier over de 83ste minuut, het is de laatste fase om de wedstrijd uit het vuur te slepen. Voor mij is dat niet moeilijk."

Voelt Van den Brom nu extra druk na weer een teleurstellend resultaat? "Nee, waarom? Ik voel geen druk, maar wel de noodzaak om wedstrijden te winnen. Dat bevestigde vanavond alleen maar weer. Het creëren van kansen is één, maar het scoren van doelpunten is twee. We moeten verder, ondanks de teleurstelling van dit resultaat. Analyseer je verder, dan zijn er ook goede dingen te benoemen, maar daar koop je nu niks voor,” aldus Van den Brom.

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties