Van Persie onthult incident met Zerrouki: "Ik riep hem twee keer"

Robin van Persie voor zijn dug-out in De Kuip
Robin van Persie voor zijn dug-out in De Kuip Foto: © Pro Shots

Ramiz Zerrouki en Quilindschy Hartman lieten zich eerder deze week kritisch uit over Robin van Persie. De trainer van Feyenoord sloeg vandaag tijdens de persconferentie terug en sprak onder andere over een incident met de middenvelder, die dit seizoen op huurbasis bij FC Twente speelt. 

"Ik heb gewoon huisregels, dat weet iedereen bij mij", vertelt de oefenmeester, geciteerd door 1908. "In de wedstrijd tegen RKC zat Ramiz op de bank. Dan is de regel bij mij dat je honderd procent gefocust bent en ieder moment kan invallen, dat was hij niet", constateert Van Persie. 

"Hij had z'n shirt niet aan", legt hij uit. "Toen riep ik hem twee keer om in te vallen, maar ik kreeg geen contact met hem. Daar kreeg ik een bepaald gevoel bij. Normaliter is de regel dan bij mij, dat je de volgende week niet mee gaat naar de wedstrijd", aldus Van Persie.

"De beeldvorming rondom Ramiz zit echter al niet mee de laatste jaren, dus heb ik hem toch meegenomen naar Heerenveen, de eerstvolgende wedstrijd", blikt hij terug. "Maar over dat moment zijn wij het nooit eens geworden", besluit Van Persie teleurgesteld. 

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties