Van Rooij: "Ik zou je heel graag een primeurtje willen geven"

Bart van Rooij
Bart van Rooij Foto: © MTB-Photo

Bart van Rooij werd zondag door de Vriendenkring uitgeroepen tot Speler van het Jaar bij FC Twente. De 24-jarige rechtsback was dit seizoen een van de sterkhouders en heeft het goed naar zijn zin in Enschede.

"Ik loop al wat jaartjes mee en je merkt aan alles en iedereen dat er gewoon een nieuwe lichting aankomt. Kijk bijvoorbeeld naar Ruud Nijstad en Mats Rots. Door de omstandigheden zijn Robin (Pröpper, red.) en Ricky (Van Wolfswinkel, red.) aan minder speelminuten gekomen", zegt Van Rooij in gesprek met ESPN. "Toen heeft John (van den Brom, red.) mij eigenlijk het vertrouwen gegeven om die band te dragen, en daar ben ik hem dankbaar voor. Ik heb mooie stappen gezet, en ik ben blij met de uitreiking", zo klinkt het als het gaat over zijn prijs.

ESPN-verslaggever Jan Joost van Gangelen denkt dat Van Rooij komende zomer gaat vertrekken bij de Tukkers. "Denk je dat? Ik ben altijd heel eerlijk in interviews, en ik zou je heel graag een primeurtje willen geven, Jan Joost, alleen op dit moment is het gewoon heel stil rondom mij. Het is belangrijk dat we goed eindigen met Twente. Ik weet ook niet precies hoe Erik ten Hag erover denkt."

Of Van Rooij toe is aan een nieuwe impuls? "Ik heb dit seizoen wel gewoon een mooi niveau laten zien in de Eredivisie en ik heb het ontzettend naar mijn zin bij FC Twente. Het is een prachtige club, ook als je kijkt naar de sfeer hier op de tribunes. Het is fantastisch om hier te mogen spelen. Als er iets moois op mijn pad komt, sta ik daar zeker voor open."

Zet in op Nederland tegen Japan!

Het Nederlands elftal begint zondagavond aan het WK met de poulewedstrijd tegen Japan. Zet € 10 in op de wedstrijd en krijg € 50 aan Free Bets bij BetMGM! (Bonus 24+)

Lees meer:
0 reacties