Van Rooij vrijgesproken dankzij Heracles-spits: "Heel relaxed"

Bart van Rooij wordt met rood van het veld gestuurd
Bart van Rooij wordt met rood van het veld gestuurd Foto: © MTB-Photo

Bart van Rooij kreeg vorige wedstrijd tegen Heracles Almelo een rode kaart. Gelukkig voor de rechtsback en FC Twente werd die kaart geseponeerd, met dank aan Heracles Almelo-spits Jizz Hornkamp. 

Van Rooij haalde de doorgebroken Mario Engels naar de grond en kreeg daarvoor een rode kaart. Na afloop bleek echter al snel dat Hornkamp de bal daarvoor iets toucheerde en Engels dus buitenspel stond. FC Twente besloot de kaart dus aan te vechten. "In de kleedkamer kwamen de beelden van achter de goal. Die waren beschikbaar. Dat zijn veiligheidsbeelden die de VAR niet heeft", vertelt Van Rooij aan ESPN

"Daarop was vrij duidelijk te zien dat de bal wordt getoucheerd door Hornkamp en dat Engels daardoor buitenspel staat. Dan ga je met de directeur in gesprek hoe je dat gaat aanpakken. We gaan er een zaak van maken", aldus de rechtsback, die zelf een belletje waagde richting Heracles Almelo. "Aan mij is gevraagd of ik contact op kon nemen met Jizz Hornkamp. Toen hebben we gebeld in de avond over de situatie bij hen en bij ons."

De rechtsback vroeg Hornkamp om een bevestiging dat hij de bal raakte. "Jizz heeft daar heel relaxed op gereageerd. Hij zei ook: 'Op de beelden is te zien dat ik de bal raak. Als ik iets moet bevestigen zal ik dat doen.' Op de beelden vond ik dat al heel duidelijk, maar als hij zou zeggen van niet had je er een andere zaak van moeten maken. Dat was niet nodig. Het was relaxed", aldus Van Rooij. "Dus eind goed al goed."

Lees meer:
0 reacties