Van Roosmalen: "Is toch geweldig hoe het nu gaat bij FC Twente?"

Vitesse hoopt met een ultieme poging haar proflicentie terug te krijgen. Donderdag is de rechtszaak in Utrecht, waar Vitesse vecht voor de laatste kans. Journalist én Vitesse-supporter Marcel van Roosmalen blijft optimistisch.
"Het is nog niet voorbij", zegt hij tegenover Voetbal International. "Ik krijg van alle kanten juridische dingen opgestuurd. Mensen sluiten niet uit dat ze die rechtszaak gaan winnen. De KNVB heeft Vitesse al eerder gestraft, en je kan niet twee keer worden gestraft voor hetzelfde vergrijp. FC Twente won in 2016 de rechtszaak. Het is toch geweldig hoe het nu gaat daar? Ik begin langzaam te denken van wie weet. Ik krijg er steeds meer vertrouwen in, maar ik ben geen jurist."
Van Roosmalen baalt van de reacties van supporters van andere clubs. "Ik stoor me aan de reacties. Andere clubs willen dit inwrijven. Dat irriteert, maar dat zal ook wel de bedoeling zijn. En ik stoor me aan de sfeer in Nederland, van had de regels nou maar gevolgd. Dan doen mensen alsof de club an sich schuldig is. Als ik al die mensen hoor, denk ik jezus wat een rotvolk. Elkaar zo naar de letter van de wet staan, het bevalt me niet. De mensen vinden het 'wel erg'. Ik hoor aan jou ook dat het je niet boeit. Ik vind dat mensen het wel meer moeten vinden dan 'wel erg'. Dit is een ramp voor het Nederlands voetbal", meent hij.
De journalist is heel duidelijk. "Als Vitesse verdwijnt, dan moeten er nog zes, zeven clubs verdwijnen. En onderzoek maar eens wie er in die licentiecommissie zitten. Het is vreemd dat je op je donder krijgt voor een vorige eigenaar. Als Rusland en Oekraïne geen oorlog hadden gevoerd, dan had Vitesse nog bestaan. Vorig jaar stond de club er veel slechter voor. Toen kregen ze een laatste kans."
Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!
Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

FC Twente ziet Onder 21-middenvelder naar derdedivisionist gaan

Douglas kan promoveren met Enschedese club: "Daar horen we thuis"

FC Twente kan oud-pupil Erik ten Hag vergeten: "Nog één detail"

Van den Brom over FC Twente-speler: "Vroeg zelf om een wissel"

Dieperink terug na commotie: "Kans dat je wordt uitgescholden"

Eljero Elia beroofd en bedreigd: "Eentje kwam met een uzi..."

Deze nieuwe spelregels op het WK gelden straks ook voor FC Twente

KNVB over Van Rooij: "Niet op uit om spelers te laten schorsen"

Sem Steijn onder de indruk: "Weergaloos, een heel complete speler"

VIDEO | Schrikmoment op Oranje-training na harde charge op Noa Lang

Jans duidelijk: "Als Barça nu belt, zeg ik: sorry, nu even niet"

Veurink over FC Twente-tijd: "Ik dacht dat ik er klaar voor was"

'Eagles blundert op WhatsApp voor komst Oosting': "Dit is niet fijn"

Rini Coolen gaat per direct weg bij NEC Nijmegen: "Veel succes"

'Erik ten Hag verkiest Noorse goalgetter boven Wout Weghorst'

'Oosting sprak in Rome met club': "Antwerp FC zet hakken in zand"

Theo Janssen ziet Playboy-shoot: "Zou hij die wel klemvast hebben?"

Gullit haalt uit naar Eredivisieclubs: "Gaan ze slecht mee om!"

Erik ten Hag: "Hij was in mijn FC Twente-periode heel erg goed"

Sam Lammers ziet eigen transferwaarde met een miljoen euro stijgen

DEAL! 'FC Twente profiteert mee bij miljoenentransfer Benfica'

BREAKING | FC Twente heeft beet en presenteert nieuwe rugsponsor

John van den Brom vreest: "Kijk ertegenop dat Erik ten Hag belt"

FC Twente-transfer in de maak? "Dan gaat PSV zich melden, denk ik"
Doe mee aan het Twentefans.nl WK 2026-spel en win mooie prijzen!

Oud-speler FC Twente haalde Oranje: "Dat zegt wel genoeg..."

Daan Rots ziet eigen transferwaarde opnieuw met een miljoen stijgen

'Feyenoord maakt vraagprijs Zechiël bekend': "Als er clubs komen..."

VIDEO | Stav Lemkin middelpunt bij opstootje na goal van Israël

'FC Twente bezet positie in financiële subtop van Eredivisie'

Gullit haalt uit naar Eredivisieclubs: "Gaan ze slecht mee om!"

Erik ten Hag: "Hij was in mijn FC Twente-periode heel erg goed"

Driessen kritisch: "Vraag me af waarom hij bij de selectie zit"

Bruggink pleit voor verandering: "Ik geloof er wel in dat..."

Arnold Bruggink memoreert: "Dan snap ik dat de trainer een lul is"

Arnold Bruggink: "De spelers mogen kiezen: FC Twente of Heracles"









