Van Wissing: "Het lullige is, het gaat misschien helemaal niet door"

Michel Vlap wordt nu al weken in verband gebracht met een transfer naar Spartak Moskou. De onderhandelingen verlopen echter stroef, en het is nog maar de vraag of de middenvelder van FC Twente wel daadwerkelijk gaat vertrekken naar Rusland. Dat merkt Tijmen van Wissing ook.

"Het lullige is, het gaat nu misschien helemaal niet door", zegt de clubwatcher bij De Oosttribune, die het opmerkelijk vindt dat dit nieuws naar buiten kwam. "Zo iets lekt dan dus uit. Hoe kan dat? Dat blijft ook een veeg teken. Ik kan me niet voorstellen dat dit uit het management van Vlap komt."

Nu gaat de transfer misschien ook niet eens door. Van Wissing: "Het lullige voor Vlap is dat hij nu een publiekelijke oorvijg heeft gehad. Het heeft nogal enige commotie teweeggebracht, van: 'moet je wel willen gaan voetballen in Rusland?' Los van de morele kwestie, zou ik al zeggen: 'ik doe het niet'."

Van Wissing heeft ook polshoogte genomen bij een aantal FC Twente-spelers. "Een aantal spelers zei: 'never nooit niet, dat ik naar Rusland ga'. Die doen dat vanwege die oorlog, en vinden dat vanwege hun morele standpunt belangrijk. Die vinden het ook twijfelachtig of Twente wel zaken moet doen met Russische clubs."

"Maar er zijn ook spelers die zeggen: 'je kunt je binnen drie jaar financieel onafhankelijk spelen'. En die horen dat Manfred Ugalde het ontzettend naar zijn zin heeft in Moskou. Vlap heeft er zelf ook wel van wakker gelegen, want die speelt liever ook in Zuid-Spanje. Maar ja, die kan het grote geld ophalen in Rusland. Die heeft voor zichzelf besloten: ik sta hier voor open", aldus Van Wissing. 

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties