Van Wissing verwacht leegloop bij Twente: "Daar zet ik mijn geld op"

Tijmen van Wissing verwacht dat FC Twente komende zomer afscheid moet nemen van de nodige spelers. Met name in de achterhoede lijkt het vertrek van liefst drie van de vier basisspelers voor de hand te liggen.

"In de verdediging gaat veel gebeuren", stelt Van Wissing in De Oosttribune van RTV Oost. "Ruud Nijstad had zich vandaag (zondag, red.) in de etalage van PSV kunnen spelen, maar is daar niet in geslaagd. Mats Rots wel weer, voetballend gezien in de eerste helft."

"Voor Rots en Nijstad is het toch lekker om een Europees jaar met FC Twente mee te pikken?" vraagt presentator Bert van Losser. Van Wissing denkt echter niet dat de twee in Enschede blijven. "Ik zet toch mijn geld op een vertrek van in ieder geval Mats Rots en Bart van Rooij, maar eigenlijk ook Ruud Nijstad. Er gaat echt veel gebeuren."

"Het gaat er ook om welke clubs zich voor die jongens gaan melden. Dit zijn echte topspelers in aanleg, maar ze moeten nog wel die laatste stap maken", reageert Jan van Staa. Tot slot stipt Van Wissing aan dat Erik ten Hag aan de bak moet. "Die moet de selectie echt al vroeg op orde hebben. 23 juli speel je al de eerste wedstrijd. En zo'n Europese campagne laat zich voelen. Zeker deze route van FC Twente."

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties