Van Wolfswinkel: "Heel blij dat FC Twente daar niet heen hoefde"

Ricky van Wolfswinkel
Ricky van Wolfswinkel Foto: © Pro Shots

Ricky van Wolfswinkel heeft zijn profcarrière onlangs definitief afgesloten. De spits speelde de afgelopen vijf jaar voor FC Twente en kwam in de uitwedstrijd tegen PSV voor het laatst in actie. Daarmee zette hij een punt achter zijn loopbaan, met als slotstuk het behalen van Europees voetbal met de Enschedese club.

Na zijn laatste wedstrijd stond Van Wolfswinkel stil bij dat moment en de spanning rondom de ontknoping van het seizoen. "Ik dacht alleen op dat moment: ‘is het nu echt klaar?’ Want we zaten ook in afwachting van Ajax, wat dat resultaat ging worden", vertelt hij aan Voetbal International.

Toen duidelijk werd dat FC Twente geen play-offs hoefde te spelen, overheerste opluchting. "Maar dat resultaat viel goed. Ik was ook oprecht heel blij dat we die play-offs niet in hoefden. Dat was goed voor FC Twente, en dat betekende ook dat we onze doelstelling hadden bereikt. We hadden nog iets meer naar boven willen bijstellen, maar ik ben heel blij dat het zo is geëindigd. Voor mij was het helemaal compleet."

Vooruitkijkend naar zijn leven na het profvoetbal geniet hij vooral van de nieuwe vrijheid. "Je hebt straks meer vrijheid. Het is straks niet meer dat het voetbal je hele leven bepaalt. Dat je geen programma hoeft te draaien in de vakantie. Als je wil sporten, kan je gewoon sporten. Straks draait het gewoon minder om voetbal in mijn leven", aldus Van Wolfswinkel.

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties