Van Wolfswinkel krijgt kritiek: "Verder brengt hij veel te weinig"
Ricky van Wolfswinkel wist tegen NEC liefst twee keer te scoren. Beide doelpunten maakte hij vanaf de penaltystip. Daarmee brengt hij zijn totaal naar vijf doelpunten in negen wedstrijden. Een kanttekening hierbij is wel dat vier van zijn vijf goals vanaf de penaltystip werden gemaakt.
"Je moet een vaste trap hebben voor penalty's en dat heeft hij wel, maar verder brengt hij veel te weinig. " mooie voetbal. Ik hoop dat hij snel fit is, want ik zou hem liever in de spits zien", zegt Wagelaar bij1Twente Voetbaltijd.
Vervolgens kijkt hij naar de vleugels. "Pjaca, aan de rechterkant, waar ik fan van ben, die speelde ook niet goed, maar je kan wel zien dat hij kan voetballen. En als Ørjasæter aan de linkerkant begint te draaien dan heb je wel een prachtige voorhoede. Daar verwacht ik wel wat van."
Bij de 1-1 zag Pjaca er echter slecht uit. "Hij laat hem lopen. Maar ik vind wel dat je er nog vijf man achter hebt staan, je kunt het ook over laten nemen door iemand anders. Maar dat hij zelf het gat dicht moet lopen, dat klopt. Maar een fout? Moet daar dan een goal uit komen? Hij kon wel erg makkelijk doorlopen."
Dan terug naar Van Wolfswinkel, die twee keer scoorde. "Bij die eerste goal juicht hij niet. Dat vond ik wel vreemd. Bij de 3-3 kwam er nog wat ontlading los van de 3-3 die ze niet meer hadden verwacht, maar bij de eerste juicht hij niet. Dat zouden we hem een keer moeten vragen."
Wagelaar snapt daar maar weinig van. "Ik vind dat niks. Als ik een belangrijke goal maak voor m'n club dan ga ik uit m'n plaat. Dan denk ik: godverdomme, we staan voor. Ik vind dat raar gedrag." Het kan met de vijandigheid van het NEC-publiek te maken hebben, gezien Van Wolfswinkel zijn verleden bij Vitesse. "Z'n moeder werd uitgescholden voor hoer en die zou op de wallen werken. Maar ik weet niet wat hij met zijn bewegingen bedoelde."
Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!
Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Vrouw Lang spreekt zich uit: "Iedereen heeft een mening over hem"

FC Twente ziet Onder 21-middenvelder naar derdedivisionist gaan

Douglas kan promoveren met Enschedese club: "Daar horen we thuis"

FC Twente kan oud-pupil Erik ten Hag vergeten: "Nog één detail"

Van den Brom over FC Twente-speler: "Vroeg zelf om een wissel"

Dieperink terug na commotie: "Kans dat je wordt uitgescholden"

Eljero Elia beroofd en bedreigd: "Eentje kwam met een uzi..."

Deze nieuwe spelregels op het WK gelden straks ook voor FC Twente

KNVB over Van Rooij: "Niet op uit om spelers te laten schorsen"

Sem Steijn onder de indruk: "Weergaloos, een heel complete speler"

VIDEO | Schrikmoment op Oranje-training na harde charge op Noa Lang

Jans duidelijk: "Als Barça nu belt, zeg ik: sorry, nu even niet"

Veurink over FC Twente-tijd: "Ik dacht dat ik er klaar voor was"

'Eagles blundert op WhatsApp voor komst Oosting': "Dit is niet fijn"

Rini Coolen gaat per direct weg bij NEC Nijmegen: "Veel succes"

'Erik ten Hag verkiest Noorse goalgetter boven Wout Weghorst'

'Oosting sprak in Rome met club': "Antwerp FC zet hakken in zand"

Theo Janssen ziet Playboy-shoot: "Zou hij die wel klemvast hebben?"

Gullit haalt uit naar Eredivisieclubs: "Gaan ze slecht mee om!"

Erik ten Hag: "Hij was in mijn FC Twente-periode heel erg goed"

Sam Lammers ziet eigen transferwaarde met een miljoen euro stijgen

DEAL! 'FC Twente profiteert mee bij miljoenentransfer Benfica'

BREAKING | FC Twente heeft beet en presenteert nieuwe rugsponsor

John van den Brom vreest: "Kijk ertegenop dat Erik ten Hag belt"

FC Twente-transfer in de maak? "Dan gaat PSV zich melden, denk ik"
Doe mee aan het Twentefans.nl WK 2026-spel en win mooie prijzen!

Oud-speler FC Twente haalde Oranje: "Dat zegt wel genoeg..."

Daan Rots ziet eigen transferwaarde opnieuw met een miljoen stijgen

'Feyenoord maakt vraagprijs Zechiël bekend': "Als er clubs komen..."

VIDEO | Stav Lemkin middelpunt bij opstootje na goal van Israël

Gullit haalt uit naar Eredivisieclubs: "Gaan ze slecht mee om!"

Erik ten Hag: "Hij was in mijn FC Twente-periode heel erg goed"

Driessen kritisch: "Vraag me af waarom hij bij de selectie zit"

Bruggink pleit voor verandering: "Ik geloof er wel in dat..."

Arnold Bruggink memoreert: "Dan snap ik dat de trainer een lul is"

Arnold Bruggink: "De spelers mogen kiezen: FC Twente of Heracles"









