Van Wolfswinkel belooft Twente-fans: "Jullie zien mij volgend jaar"

Ricky van Wolfswinkel
Ricky van Wolfswinkel Foto: © MTB-Photo

Ricky van Wolfswinkel zet na dit seizoen een punt achter zijn profcarrière in het betaalde voetbal. De spits speelde de laatste jaren van zijn loopbaan bij FC Twente in Enschede.

Van Wolfswinkel spreekt met veel waardering over zijn tijd in De Grolsch Veste. "De vijf jaar die ik bij FC Twente heb gespeeld, zijn mij zo dierbaar", zegt hij tegen ESPN. "Ik heb nergens zo intensief met mensen gewerkt. Ik kan met trots zeggen dat we met z’n allen echt een cultuur hebben neergezet."

Volgens de aanvaller is die hechte sfeer mede ontstaan door initiatieven binnen de spelersgroep. "Ik stelde een keer voor om met z’n allen naar een camping te gaan. Gewoon even terug naar de basis, kampvuur erbij. Dat werd een heel ding. We zouden eerst met zes man gaan, maar uiteindelijk stonden we daar met de hele selectie en staf."

"Door zulke initiatieven hebben we buiten het veld echt iets moois gecreëerd, wat ons op het veld ook heeft geholpen." Ook de band met de supporters heeft diepe indruk gemaakt op hem. "De supporters hebben mij in de vijf jaar bij FC Twente enorm gesteund."

"Als je kijkt hoe ze hebben uitgepakt bij mijn laatste competitiewedstrijd in de Grolsch Veste, dan voel ik heel veel waardering en volgend jaar sta ik er zelf tussen. Jullie zullen mij volgend jaar zeker met een Twente-sjaaltje op de tribune zien zitten", aldus Van Wolfswinkel.

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties