Van Wolfswinkel zakt door ondergrens: "Het is te veel voor hem"

Van Wolfswinkel op Woudestein
Van Wolfswinkel op Woudestein Foto: © Pro Shots

FC Twente verloor zaterdagavond met 1-0 op bezoek bij Excelsior, terwijl de ploeg van trainer Joseph Oosting zelfs lange tijd tegen tien man speelde. Voormalig profvoetballer Kees Luijckx toonde zich na afloop kritisch over de club uit Enschede. 

"Spelers zijn totaal niet in vorm, missen overtuiging, zitten overal naast. Het is geen tactisch verhaal van Twente", sprak hij bij ESPN. "Dit zijn spelers, er klopt zo weinig van. Als er een keer een opbouw goed verloopt verspelen ze de bal weer op het middenveld, als er een aanval wel klopt dan wordt er een grote kans gemist. Dit komt ook niet zomaar goed moet ik je heel eerlijk zeggen, dat is mijn gevoel", voorspelt Luijckx. 

"Twente moet van heel ver komen. Het is niet zo dat ze Excelsior vandaag van de mat spelen, dat ze veel kansen creëerden en konden zeggen dat het helemaal niet meezat", vervolgt de analyticus, die zag dat Ricky van Wolfswinkel door de ondergrens zakte. De ervaren centrumspits hield enkele grote kansen om zeep en kreeg het (weer) voor elkaar om de makkelijkste ballen te verspelen. "Ricky heeft het gewoon moeilijk op dit moment en is ook niet in vorm. Hij moet eigenlijk gewoon tweede spits zijn en als Lammers er dan een keertje niet is dat hij dan gewoon eventjes los kan gaan", legt Luijckx uit.

"Maar nu is het te veel voor hem, hij krijgt het niet voor elkaar. Samen met Zerrouki en Pröpper, die krijgen het gewoon niet voor elkaar", beseft hij. "Het is niet alleen een tactisch verhaal. Het zijn ook de spelers die gewoon totaal de vorm niet hebben. Gaan ze die nog pakken? Dat is de vraag, kunnen ze zich terugknokken in de competitie? Wordt heel lastig voor ze. Ik voorspel een heel moeizaam seizoen", besluit Luijckx pessimistisch. 

Lees meer:
0 reacties