Wagelaar voorspelt: "Geheid dat er clubs op hem staan te wachten"

FC Twente won vrijdagavond in eigen huis van Fortuna Sittard (3-2). Bij de eerste tegengoal zag linksback Mats Rots er niets sterk uit. Dat was volgens voormalig FC Twente-trainer Gertjan Verbeek niet voor het eerst. 

"Je hebt nu natuurlijk linksachter Rots staan, die heeft Bas Kuipers vervangen", vertelt Verbeek bij 1Twente VoetbalTijd. "Ik denk dat Van den Brom daar nog steeds wel wat zoekende in is. Aanvallend heeft Rots wel zijn inbreng, maar laat verdedigend steken vallen. Maar Kuipers heeft de trainer schijnbaar ook nog niet overtuigd van dat hij in de basis moet."

"Ik vind dat je het hoe dan ook met Rots wel moet proberen, alleen niet als hij door de ondergrens heen zakt", reageert René Wagelaar. "Je moet hem wel laten staan. Je moet ook waarde krijgen in het elftal en deze jongen is echt een groot talent vind ik."

"Als je hem een seizoen laat spelen bij FC Twente, geheid dat er clubs op hem staan te wachten", meent de analist. "Het is namelijk wel een moderne back, alleen hij moet meer kerel worden en hij moet meer verdedigen. Maar stel je zet Kuipers er nu in dan krijg het weer het verhaal dat er wéér een jeugdspeler is die het niet haalt."

Voormalig FC Twente-trainer Gertjan Verbeek is het daar niet mee eens. "Leuk en aardig als trainer zijnde om waardevermeerdering te krijgen, maar het gaat erom dat je je beste elftal opstelt. Dat vertrouwen moet je ook terugverdienen van je medespelers, want als je een betere speler op de bank houdt, dan gaan ze toch twijfelen aan jouw leiderschap", aldus Verbeek.

Rots vertegenwoordigt momenteel een marktwaarde van één miljoen, een prijs die hij vooral heeft opgebouwd in zijn periode bij Heracles Almelo waar hij het afgelopen halfjaar speelde. Ajax zou al geïnformeerd hebben naar Rots.

Lees meer:
0 reacties