Wieffer eerlijk: "Ben heel, heel blij, maar had het niet verwacht"

Mats Wieffer aan de bal in Oranje
Mats Wieffer aan de bal in Oranje Foto: © BSR Agency

Mats Wieffer had zelf niet direct verwacht dat hij zou worden opgeroepen voor het WK. Dat vertelt de oud-speler van FC Twente in gesprek met ESPN. Onder Ronald Koeman lijkt hij zich bovendien te gaan richten op de rechtsbackpositie, een rol die hij bij Oranje nog niet eerder vervulde.

"Ik heb nooit bij het Nederlands elftal gezeten als rechtsback, dus je weet niet wat je kan verwachten." Wieffer geeft aan dat hij die positie wel kent van zijn club Brighton, waar hij al vaker achterin werd ingezet wanneer hij fit was. Tegelijkertijd weet hij dat de concurrentie bij het Nederlands elftal groot is.

"Bij Brighton wel. Als ik fit was, speelde ik gewoon. Dus je hoopt natuurlijk wel dat hij (Koeman, red.) dat ziet. Maar je weet dat er veel concurrentie is. Je hebt Denzel, Jurriën, Lutsharel, je hebt meerdere keuzes." De oproep voor het WK kwam voor de speler uit Borne dan ook niet als vanzelfsprekend.

"Toen ik na het seizoen nog twee trainingen moest komen en op woensdag te horen kreeg dat ik erbij zat, was ik natuurlijk heel, heel blij. Maar dat ik het verwachtte is natuurlijk een groot woord", aldus Mats Wieffer.

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties