Wout Brama eerlijk: "Soms zijn we kritisch, dat kan lastig zijn"

Wout Brama in gesprek met ESPN
Wout Brama in gesprek met ESPN Foto: © MTB-Photo

Ruud Nijstad maakte afgelopen weekend zijn officiële debuut voor FC Twente. De 17-jarige verdediger speelde zijn eerste minuten voor de Tukkers in de derby tegen Heracles Almelo. Wout Brama, tegenwoordig programmamanager bij FC Twente, is vol lof over de jongeling

"We hebben het donderdag nog over een eventueel debuut gehad tijdens de lunch", vertelt Brama aan ESPN. "Dan schuif ik gewoon aan en ontstaat er vaak een gesprek. Dat was nu ook zo. We spraken over hoe je je voelt bij een debuut, wat je kunt verwachten. En dan is het ineens zover. Dat was wel toevallig, maar het was ook duidelijk dat het eraan zat te komen."

Brama zag Nijstad vervolgens zondag debuteren tegen Heracles Almelo. De oud-voetballer is vol lof: "Ruud verdient echt een compliment. Hij is zeventien jaar en al zo serieus met zijn ontwikkeling bezig. Hij wil beter worden, kijkt beelden terug en accepteert kritiek. Soms zijn we kritisch. Dat kan lastig zijn, maar hij gaat daar goed mee om. Daar wordt hij echt beter van."

"Hij zit op een hoog niveau", ziet Brama. "Hij is pas 17, hè. En dan sta je zomaar je mannetje in een derby. Dat zegt veel over zijn potentie."

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties