Zerrouki stuurt aan op vertrek bij Feyenoord: "Nooit thuis gevoeld"

Ramiz Zerrouki
Ramiz Zerrouki Foto: © MTB-Photo

Ramiz Zerrouki lijkt zich op te maken voor een definitief vertrek bij Feyenoord. De middenvelder, die het afgelopen seizoen op huurbasis voor FC Twente speelde, gaf bij ESPN openheid van zaken over zijn toekomst en schetst een situatie waarin een terugkeer in Rotterdam niet voor de hand ligt.

"Contractueel moet ik terug, ik heb nog een jaar contract bij Feyenoord. Dat is nu de situatie", zegt Zerrouki. "Ik denk dat algemeen bekend is dat iedereen weet wat de situatie is. Het seizoen is nu klaar, het is goed om te evalueren en ook met Feyenoord. We zullen zien wat eruit komt."

Toch is de middenvelder duidelijk over zijn gevoel bij een mogelijke terugkeer. "Het is duidelijk dat ik daar niet verder ga, denk ik. De situatie is niet heel top voor mij, daar kan ik heel eerlijk over zijn. Bij Twente heb ik mijn plezier teruggevonden, ik haal mijn niveau weer en elke week kijk ik uit naar de wedstrijden."

Volgens Zerrouki draait het daarbij niet uitsluitend om sportieve of persoonlijke verhoudingen, maar om een breder gevoel. "Hier heb ik gewerkt met geweldige mensen. Het zal moeilijk zijn voor mij om terug te gaan naar een situatie die misschien weer de andere kant op valt. Ik denk dat dit het beste bij mij past: elke week met plezier voetballen. Of het nu bij Twente is of ergens anders, moet gaan blijken."

De middenvelder benadrukt dat eerdere spanningen met Robin van Persie niet de hoofdreden vormen voor zijn twijfel. "Soms gebeuren dingen in het voetbal. Je kan natuurlijk altijd dingen uitspreken en er is ook tijd overheen gegaan. Het is ook niet dat we vechtend uit elkaar zijn gegaan, dat is niet de situatie. Soms had je een meningsverschil en dat moet kunnen. Alleen dit is niet de hoofdreden, het gaat om het algehele plaatje."

Tot slot geeft Zerrouki aan dat hij zich bij Feyenoord nooit echt volledig op zijn plek heeft gevoeld. "Ik heb me nooit thuis gevoeld bij Feyenoord en op mijn gemak gevoeld. Dat is voor mij als persoon wel belangrijk."

Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties